
Το εγχείρημα της δημιουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων είναι ιδιαίτερο και η πρόκληση μεγάλη ενώ, όπως αποδείχτηκε, τα οφέλη πολλαπλά για όλους μας. Έτσι:
Οι μαθητές:
α. Είχαν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους, να μοιραστούν τις ιδέες και τις ανησυχίες τους, να καταθέσουν τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους.
β. Καθώς οι απόψεις τους ακούστηκαν δημόσια, έγινε ένα πρώτο βήμα για να ευαισθητοποιηθούν σε συμπεριφορές που προάγουν το ρόλο του υπεύθυνου και ενεργού πολίτη, ένα ρόλο που στην επερχόμενη ενηλικίωσή τους θα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.
γ. Τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν βασικές αρχές του δημοκρατικού μας πολιτεύματος και ιδιαίτερα αρχές της τοπικής διακυβέρνησης και συμμετοχής.
δ. Μαζί με τα παραπάνω να προσθέσουμε τα διδακτικά οφέλη από την χρήση τόσο του προφορικού όσο και του γραπτού λόγου.
Ο Δήμος:
α. Αποκτήσαμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε τις πραγματικές ανάγκες και τους προβληματισμούς των εφήβων, ώστε να μπορούμε προσαρμόσουμε ανάλογα τις «πολιτικές» μας στα θέματα αυτά.
β. Επιδίωξή μας είναι, μέσα από τέτοιου είδους δράσεις, να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ευαισθητοποιημένων και συνειδητοποιημένων ανθρώπων, που σύντομα θα κληθεί να αναλάβει πραγματική δράση στα κοινά του τόπου, είτε μέσω δημοκρατικών διοικητικών θεσμών, είτε μέσω θεσμοθετημένων οργανώσεων εθελοντικής προσφοράς.
Γ.Ε.Λ. Φαρκαδόνας: 5 μαθητές
Το Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου περιλήφθηκε στα συμμετέχοντα σχολεία για το σκέλος που αφορά την φοίτηση σε αυτό μαθητών οι οποίοι είναι δημότες και κάτοικοι του Δήμου Φαρκαδόνας.
Δείτε [ΕΔΩ] αναλυτικά τα πρακτικά των εισηγήσεων του 1ου Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων.
Φωτογραφικό υλικό από Θοδωρή Λακιάρα.